maandag 29 oktober 2012

Openbare yurls-pagina & Glogster uitgeprobeerd!

Het is zover!
De yurlspagina staat online:
medija.yurls.net
Het is nu dus mogelijk om te zien waar wij zoal mee bezig zijn op het gebied van presentatietools.


Ook heb ik glogster al mogen uitproberen op mijn stageschool.
Zie hier twee foto's:

 
Op deze foto's zie je een voorbeeld glog. Hier zijn enkele basisopties gebruikt om een poster met het thema 'vlinders' te maken.

De kinderen waren, voordat ik ook maar enige uitleg had gegeven, al erg enthousiast. De groepsleerkracht had hen er namelijk al wat van vertelt. Ze zouden in groepjes van 4 leerlingen aan een digitale poster over de kinderboekenweek gaan werken. Verder mochten ze zelf weten hoe ze die poster vorm zouden geven, als die maar over de kinderboekenweek zou gaan. Het was erg leuk om te zien dat het ene groepjes juist voor het thema Engeland koos (het land van groep 7 voor de kinderboekenweek, thema 'Hallo Wereld'), terwijl een ander groepje juist voor een wat meer algemene poster ging.

Ik vond het zelf erg fijn om met edu glogster te werken, omdat ik als leerkracht alle gemaakte glogsters (digitale posters) van de groepjes kon bekijken. De leerlingen moesten zich eerst als groepje aanmelden op de site en vervolgens konden ze een poster maken.

Al met al was het een geslaagde 'les'. De glogsters komen uiteindelijk op de site van basisschool St. Bernardus te staan. Dan kunnen de ouders ze ook bekijken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten